Jak wymyślić nazwę firmy?

Pomysł na nazwę dla firmy to duże wyzwanie. Temat wydaje się dość banalny, ale jak wszystko, co wydaje się proste, takie nie jest. Na szczęście znając trzy proste zasady mamy dużo darmowych narzędzi, które pomogą nam w odnalezieniu tej najlepszej dla nas.

Na pewno nazwa nie powinna:

  • być sprzeczna z tym co zakłada marka
  • być trudna w zapamiętaniu
  • budzić negatywnych emocji chyba, że to zakłada marka

Powyższa rada może mało wnosi, jak to rady blogowe, lecz podkreśla fakt, że strategia dla marki nakreśla charakter dla nazwy. W idealnej sytuacji każdy element składa się na strategię marki, lecz jak to w życiu bywa, idealnych sytuacji jest niewiele.

Agencje tworząc nazwę, budują minimum 100 jakościowych określeń na podstawie mapy znaczeń, które w kolejnym etapie zniekształcają poprzez różne zabiegi, aby ostatecznie wypracować tą jedyną, która idealnie pasuje do strategi marki. Aby ułatwić sobie sam proces projektowania nazwy, powstało wiele narzędzi, które generują na podstawie wprowadzonych nazw, nowe permutacje, synonimy itp.

Poniżej najlepsze narzędzia do generowania nazw: